Mennyibe kerül egy kreatív fotózás Párizsban?

…vagy bárhol külföldön. P1030014

Párizst csak azért írtam, mert az a város az én nagy szerelmem, az elmúlt húsz évben nagyon sokszor jártam ott, hogy felfedezzem, fényképezzem. Korábban egy-másfél évente mentem ki, mostanában évente többször is. Legutoljára ősszel és csak most figyeltem fel arra, amire eddig nem: sokan fényképeztetik a kreatív képeiket a francia fővárosban.

Egy kreatív fotózás mindig többről kell, hogy szóljon, mint szimplán csak lefényképezni a párt szép ruhában, kisminkelve. A kreatívba bele kell tenni a fotós egyéniségét is és miután – általában – ilyen sorozat csak egyszer készül egy leendő házaspárról, miért ne adhatnánk meg a módját?

Számoljunk utána, mennyibe is kerül egy ilyen fényképezés, beleférhet-e még a lagzi büdzséjébe. Függ ez sok mindentől.

Alapvetően attól, van-e erre igény, hajlandóság, aztán ott van az esküvőre szánt összegkeret is. Én úgy gondolom, hogy sok esetben egész jól ki lehet gazdálkodni egy ilyen fotós utat. A repjegyek egyre olcsóbbak, szállást is lehet jó áron találni.

Lássuk a konkrét számokat:P1030012

• Repülőjegy: Magyarországról jelenleg az EasyJet indít járatokat a Párizs CDG reptérre. Én szeretem ezt a repülőteret, mert könnyen elérhető. A jegyárak függenek a foglalás időpontjától. Tapasztalatom szerint 25-35 ezer forint között lehet jegyet venni, ha időben foglalunk. Gondolkodjunk 4 jegyben (menyasszony, vőlegény, fotós, asszisztens). Ez idáig 100-140 eFt.
  • Szállás: Három nap, két éjszakában érdemes gondolkodni. Így az első és a harmadik nap az utazásé, készülődésé, a kettő között tisztán megmarad egy napunk a fényképezésre. A szállások rendkívül változatos áron foglalhatók, értelemszerűen az ár függ az időponttól és a szálloda elhelyezkedésétől. Épp most néztem a Bookingon, egy április közepén történő szállás, három csillagos szállodában 2 éjszakára, 4 felnőtt részére, 2 szobában 68 ezer forinttól elérhető, általam teljesen elfogadható és jó helyen lévő belvárosi szállodában mindez 100-110 eFt a négy fő számára.
  • Közlekedés, étkezés: ez igény kérdése, első és harmadik napon utazás közben általában szendvicsek és gyorskaják jöhetnek számításba, a fotózás napján szállodai reggeli, könnyű ebéd egy gyorsétteremben, vagy büféebéd, este egy finom vacsora egy menüválasztásos étteremben, metrójegyek, kb. 30 eFt-ból kihozható fejenként a három napra. (Én fotózni, kirándulni általában 5 napra szoktam menni valakivel, kettőnkre a fenti kiadások tekintetében kb. 200 eurót szoktam költeni 5 nap alatt.) Tehát számolhatunk 4 személyre, 3 napra 120 ezer forintot étkezésre és közlekedésre.

A fotózás díja egyéni kérdés. Az mindig függ a fotóstól. Az én esetemben egy kreatív munka ára nem függ attól, hogy hol fényképezek, mindenhol ugyanannyiba kerül, bár miután Párizs nekem a világ, még az is lehet, hogy engedékenyebb leszek egy ilyen felkérés esetében. 😉

Azt lehet mondani tehát, hogy a normál, belföldi, külön napos kreatív fotózáshoz képest egy Párizsban történő fényképezés kb. 320-360 ezer forinttal növeli meg a költségeket. Hogy ez megéri-e valakinek, azt úgyis eldönti magában, én azért hadd mutassak pár szép helyszínt. Mert ugye ki tudna ellenállni a Louvre parkjának vagy az Eiffelnek? Egyébként fotózásra és kirándulásra is a legalkalmasabb évszak Párizsban az ősz és a tavasz. Nyáron rengeteg a turista és a fényképezés szempontjából sem szerencsés a nagy meleg. Tavasszal és ősszel azonban csodálatos a város látványa, de még az illata is. A késő délután szépen elnyúló árnyékok páratlan rajzolata utánozhatatlanul nyomja bélyegét a képekre.

Könnyedén lehet helyszínt találni akkor is, ha modernebb hangulatú képeket szeretnénk, P1030077a lehetőségek száma végtelen. Kapualjak, a modern Pompidou Központ, a Latin-negyed, a Défense, a Notre Dame, az Opéra, Versailles, vagy akár egy hal- vagy régiségpiac, metrómegálló is remek háttér lehet… Aki járt már ott, tudja, mennyire felemelő érzés, amikor benyitunk valamelyik szállodánkhoz közeli kis pékségbe, hogy megvegyük a reggeli croissantunkat és megigyuk kedvenc kávénkat és ahogy belépünk, a bájos arcú eladólány azon a tipikusan franciás csilingelő hangján azt mondja: Bonjour Madame, bonjour Monsieur!

IP1020931gen, imádom azt a várost és éppen az ilyen momentumok miatt. És az évek során megtanultam fel- és megismerni azokat a kis zugokat, ahová érdemes ellátogatni, amit az útikönyvek nem említenek. Mert azok nem a város tömegcikk-részei, hanem épp azt a finom báját adják, aminek okán Párizs a világ fővárosa. Esélytelen felsorolni a milliónyi lehetőséget. De nekem fejben megvannak, szólj, ha segítség kell! 😉

20151030_164626

(Jobb minőségű, nagyobb képekért klikk a fotókra!)