Hova ültesd le a szolgáltatóidat?

blog_asztalokNem elhanyagolható szempont, hogy a lakodalomban hol ülnek a szolgáltatók. Nevesítve: a ceremóniamester/vőfély, fotós, videós, és az ő asszisztenseik, zenészek/dj és esetleg további kiszolgáló személyzet. Eddig három verzióval találkoztam és szinte minden szakmai megbeszélésen minden szolgáltatónak ugyanaz a véleménye a kérdésről.

(A fotón szereplő esküvőn rendkívül profi volt a szervezés. A szolgáltatók asztala a fényképezőtől jobbra, néhány lépésre, az oszlopsor mellett volt. És hogy ez miért volt ideális, arról lejjebb olvashatsz.)
(Nagyításért kattints a képre!)

Tehát a 3 megszokott verzió:

  1. A szolgáltatók külön asztalnál ülnek, a vendégekkel azonos teremben.
    Ez a legjobb verzió. Fontos ugyanis, hogy azok a személyek, akik felelnek az esküvő hibátlan lebonyolításáért és a felvételek elkészültéért, mindig mindent lássanak és egymással is tudjanak kommunikálni. Ez egy jól behatárolt szakmai kör és ezek a szolgáltatók – legalábbis a rutinosabbja – már ismerik egymást. Fontos az, hogy a ceremóniamester időben tudjon szólni a fotósnak, operatőrnek, hogy figyeljen, mert mindenképpen megörökítendő esemény következik. Nyitótánc, betolják a tortát, stb.
    Saját tapasztalatból mondom, hogy ezeknél az asztaloknál mindig frenetikusan jó a hangulat. És ez nagyon fontos a sikeres összmunkához.
    Lényeges, hogy ez az asztal, ha külön is van, de úgy legyen elhelyezve, hogy a szolgáltatók lássák a vendégeket és főleg a párt. Ha bárkinek bármi kívánsága van, bármilyen esemény történik, mindig
    tudjunk rá időben reagálni.
  2. A szolgáltatók a vendégek között kapnak helyet.
    Nagyon megtisztelő, nekem is minden szezonban akad pár olyan esküvőm, amikor az ültetőkártyám a vendégeké között van. Sőt, olyan is megesik időnként, hogy már az elején megkérdezik, hogy ki mellett szeretnék ülni. Ez ritkán releváns kérdés, mert általában nem ismerem a násznépet, így szívem szerint azt mondanám – ha tehetném -, hogy “keressük meg a legnagyobb szívű és legmélyebben dekoltált, emellett legfacérabb lányvendéget, na az ő baljára kérném a terítéket”. 🙂 Lássuk be, ez maximum poénnak jó, én szolgáltatóként, munkavállalóként vagyok jelen és nem vendégként, így bármennyire is megtisztelő, hátráltatja a munkát az, ha beültetnek a terem közepére és ha hirtelen fotóznivaló esemény történik, nem tudunk én vagy az asszisztensem azonnal kimozdulni onnan.
  3. A szolgáltatóknak külön asztalnál, külön helyiségben terítenek.
    A lehető legrosszabb megoldás. Odáig rendben van, hogy külön asztalnál meg tudják beszélni a teendőket a szolgáltatók, azonban egy külön helyiség totálisan elszigeteli a vendégektől és a megrendelőktől a kiszolgáló személyzetet, így a kontaktus és a gyors reagálás lehetetlen. Idényenként egy-két ilyen esküvőm van, mindig sokkal több munkát, sok bosszúságot okoz az ilyen elhelyezés.

Szóval ha van rá mód és le lehet egyeztetni a helyszínt biztosító szolgáltatóval, akkor a legjobb verzió az 1-es, tehát a vendégekkel azonos helyiségben elhelyezett, jó rálátást biztosító külön asztal.
És ami még fontos: jó, ha ez az asztal a teremnek egy olyan részében van, ahonnan könnyen ki tudunk mozdulni és van áramfelvételi lehetőség is. Időnként a fotósoknak, videósoknak szükségük van áramforrásra, bár sok pót-akkumulátort viszünk magunkkal, de néha kellhet egy-egy konnektor a töltőkhöz, laptopokhoz.